Asiantuntijabrändin rakentaminen voi tuntua haastavalta, mutta oikeilla valinnoilla voit tehdä sitä pitkäjänteisesti ja kestävästi. Muutamia yleisiä virheitä on nähtävissä, kun asiantuntija syöksyy tekemään ilman suunnitelmaa – jolloin suunta jää vähän arvoitukseksi hänelle itselleenkin ja innostuskin voi lopahtaa jopa enemmin kuin myöhemmin.
Blogi
Totuushan on se, että kenelläkään ei lähtökohtaisesti kiinnosta sinä tai asiantuntijuutesi. Voit olla vaikka minkä tieteiden tohtori tai myydä taianomaisia, ihmeitä tekeviä tuotteita – mutta sepä ei juuri muita hetkauta. Miksi? Koska ihmiset eivät osta asiantuntijuutta sinänsä. He eivät välitä siitä, kuinka paljon tiedät tai kuinka paljon kokemusta...
Asiantuntija, kun löydät vihollisesi, löydät jännitteen – ja brändisi muuttuu tuotteesta tunteeksi
Kysyn yleensä asiakkailtani: "Ketkä te miellätte vihollisiksenne?" Tämä kysymys herättää aina mielenkiintoista keskustelua. Usein he eivät ole edes miettineet, mitä vastaan he todella taistelisivat – tai että heidän nyt tulisi ylipäätään vastustaa jotakin.
Kuvittele itsesi kirjoittamassa kirjaa, lepposasti, palmun alla makoillen, välillä juomaa siemaillen, täydellisessä harmoniassa ajatustesi kanssa – ihanan zen unelma!
Brändi tuntuu salamyhkäiseltä ja vaikeasti määriteltävältä käsitteeltä vai tuntuuko? Kun kysyin kymmeneltä asiantuntijalta, mikä brändi on – tulokset olivat ainakin minusta hämmästyttäviä, sillä he kaikki tiesivät!