Sisällöt

1. Päivä: Brändin lähtökohdat (kesto: puoli päivää)

  • Lähdetään liikkeelle yrityksen osaamisen tunnistamisella ja tekemisen sanallistamisella
  • Selkeytetään brändi-identiteetti muodostamalla sen perustaa: miksi, miten, miten -> Tähän kuuluvat myös mm. arvot, missio, visio, kohderyhmä
  • Edetään ydinviestin vahvistamiseen, arvolupauksen ja brändistrategian luomiseen ja asemoidaan yritys markkinoilla
  • Luodaan yrityksen tarina
  • Työkirja: Asiantuntijan brändi

Tulos

  • Brändikäsikirja eli Brandbook, joka sisältää kaikki prosessin osiot tekstimuodossa: Osaaminen, Tarkoitus, Arvot, Idea, Missio, Visio, Strategia, Kohderyhmä, Asema, Ääni, Persoona, Tarina, Näkemys
  • Yrittäjän valmista kuvamateriaalia voidaan hyödyntää
  • Brandbookin tarkoitus on selkeyttää yrityksen tekeminen mm. viestintä, markkinointi, myynti sekä asiakkaan palvelupolku

2. Päivä: LinkedInin hyödyntäminen liiketoiminnassa (kesto: puoli päivää)

  • Määritellään yrittäjän tavoitteet
  • Laitetaan LinkedIn-profiili kuntooon, jossa hyödynnetään Brändi-osiossa tehtyä työtä
  • Määritellään yrittäjää kiinnostavat aiheet ja ideoidaan julkaisuja yhdessä
  • Lähdetään tekemään brändin mukaista viestintää LinkedInissä
  • Luodaan luottamusta systemaattisella tekemisellä
  • Tarkistetaan, mitataan ja kehitetään toimivampia postauksia
  • Luodaan julkaisustrategia sekä social selling -strategia
  • Työkirja: Asiantuntija LinkedInissä

Tulos

  • LinkedIn-tekemisen prosessit ovat kunnossa
  • Vaivatonta viestintää, kun on selkeät tavoitteet ja strategia niihin pääsemiseksi
  • Tuloksellista tekemistä ja potentiaalisten asiakkaiden löytymistä
  • Paljon postausideoita


Prosessi

  • Aikataulu sovitaan yhteisesti
  • Tilaaja saa kaikki esitetyt materiaalit mm. työkirjat ja tehtävät itselleen pdf-muodossa
  • Yhteinen työskentelyalusta: Miro

Lisäksi voidaan räätälöidä mukaan mm.

  • LinkedIn myynnin tukena
  • Palvelujen tuotteistaminen
  • Nettisivujen tekstit
  • Blogitekstien kirjoittaminen / viimeistely
  • Mainosmateriaalit (mm. käyntikortit, esitteet, messuosastot)

Hinta puolelta päivältä 750 - 3000 € + alv

mutta hinta tosiaan riippuu sisällöstä, mitä työkirjoja siihen sisältyy ja mitä toivotaan lopputulokseksi